1. Szolgáltató
Tájékoztatjuk, hogy jelen webhelyet
Gulyás Dorottya e. v.
Nyilvántartási szám: 53297075 -
Belügyminisztérium Nyilvántartások Vezetéséért Felelõs Helyettes Államtitkárság
Adószám: 69516632-1-43
Székhely: 1094 Budapest, 9. ker. Berzenczey u. 37. 2/6.
Üzleti tevékenység helye: 1094
Budapest, 9. ker. Berzenczey u. 37. 2/6.
Postacím: 1094 Budapest, 9. ker. Berzenczey u. 37. 2/6.
Telefonszám: +36 30 549 3111
E-mail cím: info@anyaesno.hu
Webhely: https://anyaesno.hu/
(a továbbiakban: Szolgáltató)
üzemelteti.
Jelen webhely:
https://anyaesno.hu/
internetcímen elérhetõ
webhely, az azon elérhetõ weboldalak és aloldalak.
2.
Hibás teljesítés
A vállalkozás hibásan
teljesít, ha a szolgáltatás vagy a termék a teljesítés idõpontjában nem felel
meg a szerzõdésben vagy jogszabályban megállapított minõségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan a vállalkozás,
ha Ön a hibát a szerzõdéskötés idõpontjában ismerte, vagy a hibát a
szerzõdéskötés idõpontjában ismernie kellett.
Vélelmezni kell, hogy a
teljesítést követõ hat hónapon belül az Ön által felismert hiba már a
teljesítés idõpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével
vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Mindez a gyakorlatban azt
jelenti, hogy hat hónapon belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a
vállalkozást terheli.
3. Kellékszavatosság
Ön a Szolgáltató hibás
teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Ön választása szerint
az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy
kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem
kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve
mással kijavíttathatja vagy végsõ esetben a szerzõdéstõl is elállhat.
Választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott
okot.
Ön köteles a hibát annak
felfedezése után haladéktalanul, de nem késõbb, mint a hiba felfedezésétõl
számított kettõ hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét,
hogy a szerzõdés teljesítésétõl számított két éves elévülési határidõn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a
határidõ egy év.
A teljesítéstõl
számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a
szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstõl számított hat hónap
eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert
hiba már a teljesítés idõpontjában is megvolt.
4.
Elállási jog
Önt a jegyvásárlás kapcsán
nem illeti meg az elállás joga, mivel a szerzõdés az online jegyvásárlással
programon, táborban történõ részvételi jog megvásárlása szabadidõs
tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatásra irányul, és a szerzõdésben
meghatározott teljesítési határnap került kikötésre.
5. Panasztételi lehetõségek, vitarendezési fórumok
Az alábbiakban az
általános szerzõdési feltételek vonatkozó rendelkezéseinek idézésével
tájékoztatjuk a panasztételi és vitarendezési lehetõségekrõl.
5.1. Felhasználó a Szolgáltató
szolgáltatására, tagjának, alkalmazottjának vagy a Szolgáltató érdekében vagy
javára eljáró személynek a szolgáltatás nyújtásával közvetlen kapcsolatban álló
magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, a szolgáltatás minõségére
vonatkozó panaszával levélben, telefonon és elektronikus levélben fordulhat
Szolgáltatóhoz az alábbi elérhetõségeken:
Gulyás
Dorottya e. v.
Cím: 1094 Budapest, 9. ker. Berzenczey
u. 37. 2/6.
Telefon: +36 30 549 3111
E-mail cím: info@anyaesno.hu
Szolgáltató a szóbeli panaszt
azonnal megvizsgálja, szükség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben ez nem
lehetséges, illetve a Felhasználó egyet nem értése esetén, valamint az írásban
benyújtott panaszt Szolgáltató legkésõbb harminc napon belül írásban
megválaszolja.
Amennyiben a Felhasználó a
Szolgáltató intézkedéseivel nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálás
nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos
álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzõkönyvet felvenni, és annak egy
másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a
Felhasználónak átadni, telefonon vagy elektronikus úton közölt szóbeli panasz
esetén a panaszra adott írásbeli válasszal együtt megküldeni.
A Felhasználó telefonon vagy
elektronikus úton benyújtott panaszát a Szolgáltató egyedi azonosító számmal
köteles ellátni.
A Felhasználó panaszának
elutasítása esetén a Szolgáltató köteles indokolni az elutasítást.
A panaszról felvett
jegyzõkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a Felhasználó neve, lakcíme,
- a panasz elõterjesztésének
helye, ideje, módja,
- a Felhasználó panaszának
részletes leírása, a Felhasználó által bemutatott iratok, dokumentumok
és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a Szolgáltató nyilatkozata a
Felhasználó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali
kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzõkönyvet felvevõ
személy és - telefonon vagy elektronikus úton közölt szóbeli panasz kivételével - a
Felhasználó aláírása,
- a jegyzõkönyv felvételének
helye, ideje,
- telefonon vagy elektronikus
úton közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról
felvett jegyzõkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles
megõrizni, és azt az ellenõrzõ hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A Szolgáltató a Felhasználó
panaszának elutasítása esetén köteles írásban tájékoztatni a Felhasználót
arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltetõ
testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá
az illetékes hatóság, illetve a Felhasználó lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerinti békéltetõ testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetõségét,
valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a
vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a
békéltetõ testületi eljárást.
Amennyiben a Felhasználó és a
Szolgáltató közötti fogyasztói jogvita nem rendezõdik, a Felhasználó a
következõ szervekhez fordulhat.
5.2. Békéltetõ testülethez
fordulás lehetõsége
Felhasználó (fogyasztó) a szolgáltatás minõségével, továbbá a felek közötti
szerzõdés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban békéltetõ testület
díjmentes eljárását is kérheti.
Ha Fogyasztó magyarországi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel
rendelkezik, akkor ezen lakóhely vagy tartózkodási
hely szerinti megyei (fõvárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett mûködõ
békéltetõ testület illetékes. A békéltetõ testületek elérhetõségei
megtalálhatóak a https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek oldalon.
A fogyasztó erre irányuló kérelmében a fentiektõl eltérõ, másik békéltetõ
testületet jelölhet meg.
Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltetõ testület:
Budapesti Kereskedelmi és
Iparkamara
által
mûködtetett Budapesti Békéltetõ Testület
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett mûködõ Budapesti Békéltetõ
Testület elérhetõségei megtalálhatók a http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek&pid=1&mid=1 oldalon,
valamint itt olvashatók:
Budapesti
Kereskedelmi és Iparkamara
által mûködtetett Budapesti Békéltetõ Testület
Cím: 1016 Budapest,
Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Postacím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefon: +36 1 488 2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Webhely: https://bekeltet.bkik.hu/
A Fogyasztó magyarországi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában:
Magyarországon az online adásvételi vagy szolgáltatási szerzõdésekhez
kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedõ közötti jogvitákban szintén a
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett mûködõ Budapesti Békéltetõ
Testület jogosult eljárni.
Szolgáltatót
a békéltetõ testületi eljárásban együttmûködési kötelezettség terheli.
A békéltetõ testület a megyei
(fõvárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett mûködõ független testület.
Hatáskörébe tartozik a fent megjelölt témájú fogyasztói jogviták bírósági
eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek
eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok
egyszerû, gyors, hatékony és költségkímélõ érvényesítésének biztosítása
érdekében.
A
békéltetõ testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a
fogyasztót megilletõ jogokról és kötelezettségekrõl.
5.3. Ha Felhasználó az
Európai Unióban él, az interneten vásárolt termékre, szolgáltatásra vonatkozó
panaszával kapcsolatban igénybe veheti az Európai Bizottság alábbi online
vitarendezési eszközét.
Az Európai Bizottság online vitarendezési
platformja
Webhely: https://webgate.ec.europa.eu/odr
Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak
hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt
termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy
semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére.
Az online vitarendezési platformról és használatáról, a
vitarendezés módjáról további információkat a fenti
link használatával elérhetõ webhelyen talál.
5.4. Felhasználó a szolgáltatás minõségére vonatkozó
panaszával, Szolgáltató (tagjának, alkalmazottjának) vagy az érdekében vagy
javára eljáró személynek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, a
szolgáltatás minõségére, felelõsségi szabályok alkalmazására vonatkozó
panaszával a magyarországi lakóhelye szerint illetékes megyeszékhely
szerinti járási hivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A
területileg illetékes járási hivatalok elérhetõségei megtalálhatók a http://jarasinfo.gov.hu oldalon.
Felhasználó panaszával fordulhat a Szolgáltató székhelye szerinti
fogyasztóvédelmi hatósághoz is:
Budapest
Fõváros Kormányhivatala
Fogyasztóvédelmi
Fõosztály
Fogyasztóvédelmi
Osztály
Cím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.
Postacím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III.
em.
Telefon: +36 1 450 2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
Webhely: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/szervezeti-egyseg/fogyasztovedelmi-foosztaly-2017
5.5. Adatkezeléssel
kapcsolatos felügyelet
Felhasználó jogérvényesítési
lehetõségeit bíróság elõtt gyakorolhatja, valamint a Nemzeti Adatvédelmi
és Információszabadság Hatósághoz fordulhat:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.
Telefon: +36 1 391 1400
Fax: +36 1 391 1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Webhely: http://www.naih.hu/
A bírósági út választása
esetén a per - az érintett Felhasználó választása szerint - az
érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék elõtt is
megindítható, mivel a per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik.
2021.
december 17.
Gulyás
Dorottya e. v.